public VoxelVariableDataType DataType {get;}
Public ReadOnly Property DataType As VoxelVariableDataType
public VoxelVariableDataType DataType {get;}
Public ReadOnly Property DataType As VoxelVariableDataType
//var voxelLayer = ... ; //Must be on the QueuedTask.Run() var variable = voxelLayer.GetVariableProfiles().First(); var renderer = variable.Renderer; if (variable.DataType == VoxelVariableDataType.Continuous) { //Renderer will be stretch var stretchRenderer = renderer as CIMVoxelStretchRenderer; //access the renderer } else //VoxelVariableDataType.Discrete { //Renderer will be unique value var uvr = renderer as CIMVoxelUniqueValueRenderer; //access the renderer }
//var voxelLayer = ... ; //Must be on the QueuedTask.Run() //Get the variable profile on which to access the data var variable = voxelLayer.SelectedVariableProfile; //or use ...voxelLayer.GetVariableProfiles() //Data range //At 2.x - //var min = variable.GetVariableStatistics().MinimumValue; //var max = variable.GetVariableStatistics().MaximumValue; var min = variable.Statistics.MinimumValue; var max = variable.Statistics.MaximumValue; //Color range (Continuous only) double color_min, color_max; if (variable.DataType == VoxelVariableDataType.Continuous) { var renderer = variable.Renderer as CIMVoxelStretchRenderer; color_min = renderer.ColorRangeMin; color_max = renderer.ColorRangeMax; }
//var voxelLayer = ... ; //Must be on the QueuedTask.Run() var variable = voxelLayer.GetVariableProfiles().First(); if (variable.DataType != VoxelVariableDataType.Continuous) { //No iso surfaces //Iso surface can only be created for VoxelVariableDataType.Continuous }
Target Platforms: Windows 11, Windows 10